Współcześnie wirtualna rzeczywistość przeplata się z realnymi wydarzeniami w bardzo dużym stopniu. Można wręcz powiedzieć, że w sieci toczy się osobne życie. Kultura internetowa, a także stale zwiększające się zakresy i dostępność usług sprawiają, że coraz trudniej jest się wylogować. Coraz więcej sytuacji sprawia też, że bez dostępu Internetu wykonanie wielu czynności jest bardzo trudne lub zwyczajnie niemożliwe. W tym kontekście obecnie często mówi się o generacji digital natives, czyli osób, które doskonale odnajdują się w przestrzeni cyfrowej, którą traktują jako naturalną, mając przy tym trudności w odnalezieniu się w sytuacjach, kiedy brakuje dostępu do sieci. Marzena Nowicka i Joanna Dziekońska zapraszają do lektury czwartego tomu książki „Cyfrowy tubylec”. Prezentowana część poświęcona jest funkcjonowaniu cyfrowego pokolenia w szkołach. Książka dostępna jest w ofercie naszej księgarni internetowej: https://marszalek.com.pl/sklep/pl/glowna/5046-cyfrowy-tubylec-w-szkole-diagnozy-i-otwarcia-tom-iv-edukacja-zdalna-w-cieniu-pandemii-wieloglos-akademicki.html